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News
Donnerstag 20. 02. 2014 - 12:37 Uhr - Großes Update bringt frischen Spielmodus und Tower Raid

Warface

Crytek veröffentlichte heute ein größeres Update für Warface, das unter anderem die lang ersehnte Mission Tower Raid sowie den PvP-Modus Capture ins Spiel bringt. Ein fetziger Trailer zeigt euch, wie es in der frischen Mission zur Sache geht.

Nachdem die Spieler von Warface sich in jüngster Vergangenheit über die Einführung des Launchers und die damit verbundene Abkopplung von GFACE freuen durften, legt Entwickler Crytek heute direkt mit frischem Content nach. Gleich zwei Highlights beinhaltet das aktuelle Update, das zum einen den neuen PvP-Spielmodus Capture und die lang ersehnte Co-Op-Mission Tower Raid mit sich bringt. Außerdem behebt der Patch einige Fehler und erhöht die Geschwindigkeit, in der ihr euch neue Gegenstände freispielen könnt.

Um die neue Mission Tower Raid auswählen zu können, müsst ihr euch zuvor spezielle Zugangsmünzen erspielen. Die Karte wird im Co-Op-Menü als sechste Mission gelistet und läuft daher außerhalb des normalen Schemas. Der Tower Raid ist eher als fortlaufende Progression gedacht. Die Entwickler versprechen, dass es eine spezielle Belohnung für alle geben wird, die es bis auf die Spitze des Turms schaffen. Die Mission selbst wartet mit neuen Gegner- und Boss-Typen auf die Spieler.

Ein frischer Trailer zeigt, wie heiß es im Gefecht um den Turm zugeht.

 

 

quelle:http://www.playmassive.de


Geschrieben von LordHomer RpR
zuletzt geändert am 20.02.2014 - 17:07 Uhr
Benutzerinfo: LordHomer RpR Kommentare (0) Diese News einen Freund senden Druckoptimierte Version 3367 mal gelesen


Donnerstag 30. 01. 2014 - 12:17 Uhr - Neuer Battlefield 4 Client- und Serverpatch (R21)

Battlefield 4

DICE hat, wie versprochen, vor wenigen Minuten damit begonnen ein neues Clientupdate für alle Plattformen auszurollen. Der Patch liefert für PC Spieler die seit Dezember erwartete Mantle Funktion und ändert auf Grund seiner Größe auch weitere Dinge am Spiel.

Da der Fokus des Patches auf der Mantle Integration lag, belaufen sich die Änderungen, die durch den Patch vorgenommen werden, leider nicht auf Änderungen am Netcode, sondern auf Änderungen am Balacing der DMR´s sowie der allgemeinen Performanceverbesserung und Stabilität.

Wenig überraschend fällt auf, dass die Inhalte und Änderungen der Patches auf allen Plattformen gleich sind. Lediglich der PC erhält noch zusätzlich das Mantle Update. Während des Updates kann es vorkommen, dass ihr die Verbindung zum Spiel verliert.

 

Patchrelease Zeitplan

  • PC via Origin ab 10.00 Uhr
  • Xbox One ab 11:00 Uhr
  • PlayStation 3 ab 0.00 Uhr
  • PlayStation 4 ab 13.00 Uhr
  • Xbox 360 – Bisher ist keine Zeit bekannt.

 

Jan 30 PC Game Update Notes 

Mantle Support 
The new Mantle renderer has been added in Battlefield 4. Players who meet the system requirements can expect a performance increase by using this new low-level graphics API.

CPU/GPU performance and monitoring 

  • Tweaked and improved CPU multi-core utilization to try and avoid stuttering and low framerate due to stalls that happened on some CPU and OS configurations.
  • Users can now configure and control themselves how many CPU cores should be used in the game with the new “Thread.MaxProcessorCount” settings in User.cfg.
  • “Render.DrawScreenInfo 1” now also shows information about which CPU and GPU is in the system, how many GPUs & CPU cores are used and which renderer (DirectX 11 or Mantle) is active
  • Added new “PerfOverlay.FrameFileLogEnable” command that records frame times on CPU & GPU and logs out to a .csv file
  • AMD Catalyst driver 13.12 (or later) is now recommended instead of 13.9
  • Enabled tile-based compute shader lighting optimization on Nvidia for improved GPU performance (already active on AMD GPUs)
  • -Improved performance with rendering and spotlights for all GPUs, primarily in in-door environments

DMR Balance Tweaks 

  • Increased the damage of all DMRs across all ranges. Specifically, damage has been increased at long ranges to allow three-hit kills against unarmored opponents. Additionally, reduced the penalty to accuracy for sustained DMR fire, allowing more rapid follow up shots in combat. The amount of the damage increase varies from weapon to weapon, according to its intended range, rate of fire, and damage. We will continue to monitor the effectiveness of DMRs in combat, and determine if additional action is needed to make DMRs a viable mid to long range weapon.

Other Items

  • Greatly reduced the risk of crosshairs disappearing, which would also result in hit markers disappearing
  • Added a headshot icon on the killcard. This should help identify instances where players are correctly killed by one shot
  • Fixed an issue in Squad Deathmatch where the “Win/Lose” text was overlapping
  • Fixed an issue with players using an exploit for the SOFLAM
  • Fixed an issue with players using an exploit for the MAV
  • Fixed the gameplay code to properly track the FOV (Field of View) changes in the options menu
  • Fixed an issue where chat would break when entering “false” or “true” in the chat window
  • Fixed an out-of-helicopter glitch in Air Superiority where players could spawn on the ground and play as infantry
  • Fixed the misaligned crosshairs on the T90 MBT
  • Added setting to tweak joystick dead zone
  • Various minor crash fixes

Battlefield 4 Serverupdate R21

 

quelle:Battlefield-Inside

  • Official servers where the experience is set, map rotation’s default size for the game mode is locked and can’t be tweaked by vars.maxPlayers command.
  • Enable packet loss logging in the dedicated server runtime logs
  • “Netcode” fix to reduce network traffic
  • Vars.vehicleSpawnDelay command will be executed at the end of the round or if the round is restarted.
  • Adding validateVars to vars.unlockMode to return a nice “ReadOnlyOnRanked” message if the server is “official / ranked”.
  • Improved error handling on reporting statistical data.
  • Fixed an issue where “skill” was calculated for commanders when quitting.
  • Fix for issue of players becoming invisible after being killed on a ladder and revived

Geschrieben von LordHomer RpR
zuletzt geändert am 30.01.2014 - 12:20 Uhr
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